GYIK

Milyen esetekben lehet kötelezett cégünk transzferár nyilvántartás készítésére?

Mi a kapcsolt vállalat pontos definíciója és hol található?

Honnan tudhatja a NAV, hogy rendelkezünk kapcsolt vállalkozással?

Milyen bírságtételekkel szembesülhetünk, ha nem jelentettük be kapcsolt vállalkozásunkat?

Hogyan jelenthetjük be kapcsolt vállalkozásunkat?

Hogyan állapítható meg pontosan, hogy cégünk kisvállalkozásnak minősül-e?

Cégünk többségi tulajdonosa egy önkormányzat. Szükséges lehet transzferár nyilvántartást készítenünk?

Melyek azok a tranzakciók, amikről szükséges transzferár nyilvántartást készíteni?

Milyen bírságtételekkel szembesülhet cégünk, ha nem rendelkezik transzferár nyilvántartással, vagy rendelkezik, de az hiányos?

Milyen jellegű ellenőrzés keretein belül kérheti a NAV a transzferár nyilvántartásunkat?

Milyen adónemeket érinthet, ha az általunk alkalmazott transzferár nem szokásos piaci mértékű?

Szükséges minden évben transzferár nyilvántartást készíteni?

Meddig ellenőrizheti a NAV az egy adott üzleti évre vonatkozó transzferár nyilvántartásainkat?

Ha transzferár nyilvántartást készítek, melyik évre melyik PM Rendeletet alkalmazhatom?